22-07-2014

Zorgen over restschuld bezorgen de Nederlandse consument nog altijd slapeloze nachten. Dit blijkt uit een tussentijdse evaluatie van het informatiepunt restschuld van de gezamenlijke banken. Bezoekers van de website van het informatiepunt waren met name op zoek naar informatie over hun mogelijkheden wat betreft het financieren van restschuld. Dit ondanks het voorzichtige herstel van de woningmarkt.

Informatie over restschuld

Sinds de lancering in februari 2014 werd het informatiepunt restschuld al door 35.000 mensen bezocht. De gezamenlijke banken willen consumenten met dit informatiepunt een goede start bieden om het gesprek met hun bank voor te bereiden. Uit de 300 reacties die achtergelaten werden op de website bleek dat men vooral wil weten in hun situatie het best gedaan kan worden aan een restschuld.

Lenen als alternatief

De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) constateert dat veel van de vragen die op de site van het informatiepunt werden achtergelaten eigenlijk aan de eigen financieel adviseur gesteld moeten worden. Het financieren van restschuld vraagt namelijk om persoonlijk advies afgesteld op de situatie van de klant. In de afgelopen maanden bleek in veel gevallen de kosten van het meefinancieren van de restschuld bij het afsluiten van een nieuwe hypotheek te hoog voor het inkomen van de hypotheekeigenaar. Het afsluiten van een lening kan dan een alternatief zijn.

Wat zeggen klanten over onze dienstverlening?

Datum: donderdag 21 maart

“wij hebben een 9 plus ervaring . alles geprobeerd uiteindelijk gelukt om voor ons weer een nieuwe start te maken. de rekeningen betaald en een buffer . nu een vast betaalbaar bedrag aan een lening .voor ons geen slapeloze nachten meer. bedankt lieve mensen. ik zou jullie ieder aanraden.”

yvette

Bekijk alle 469 beoordelingen

Op trustpilot.com scoren wij een 9.5

5 sterren op Trustpilot

Logo Trustpilot

Actuele rentetarieven

Selecteer de productvorm waarvan u de actuele rentetarieven wilt inzien:


Alle actuele rentetarieven bekijken

Heeft u vragen?

De meeste antwoorden op uw vragen kunt u vinden in onze kennisbank. Heeft u een vraag die niet wordt beantwoord op onze website, of wilt u graag uw mogelijkheden met één van onze specialisten doornemen? Neem dan per e-mail of telefoon contact met ons op.

Ons team staat online 7 dagen per week klaar om uw vragen te beantwoorden.

085 - 760 89 89

Veelgestelde vragen
  • Hoe snel wordt een lening uitbetaald na afsluiten?
    • Zodra de getekende offerte samen met de benodigde stukken retour is ontvangen via mijn NKC, wordt deze gecontroleerd en doorgestuurd naar de bank. Normaal gesproken duurt de verwerking bij de bank een, of hooguit 2 dagen...Lees meer
  • Hoeveel kan ik lenen?
    • Op deze vraag is niet een algemeen antwoord te geven; lenen is maatwerk. De hoogte van uw leenbedrag is afhankelijk van meerdere factoren zoals: •Leeftijd •Inkomen •Koophuis of huurwoning •BKR-codering, saldo lopende leningen •Hoogte van het leenbedrag Op onze pagina... Lees meer
  • Moet ik een boete betalen bij het oversluiten van mijn lening?
    • Voor het oversluiten van een doorlopend krediet geldt dat dit altijd boetevrij mag. Het is de geldverstrekker niet toegestaan om u een boete of andere vergoeding in rekening te brengen als u uw lening wilt oversluiten. Voor een persoonlijke lening geldt dat als u deze eerder wilt aflossen, de... Lees meer
  • Kan ik extra boetevrij aflossen, en zo ja, hoe kan ik dit doen?
    • U kunt uw lening altijd extra aflossen. Zowel bij een doorlopend krediet alsmede een persoonlijke lening kunt u dit via Nederlands Krediet Collectief altijd boetevrij doen. U kunt het in te lossen bedrag overmaken naar de geldverstrekker onder vermelding van uw contractnummer en uw naam. Het... Lees meer
  • Kan ik zelf de looptijd van mijn lening bepalen?
    • Binnen bepaalde kaders kunt u zelf bepalen wat de looptijd is voor uw lening. Bij een doorlopend krediet wordt de (theoretische) looptijd bepaald door het maandbedrag dat u wenst te betalen. Dat zal altijd minimaal 1% van de kredietlimiet of het saldo zijn. Hoe lager het maandbedrag, hoe langer de... Lees meer

Vraag nu online uw lening aan via ons aanvraagformulier
En ontvang binnen 24 uur een voorstel

Contactgegevens

Vestiging Den Haag

Bezoekadres
Prisma 17a
2495 AS Den Haag

Correspondentieadres
Postbus 1099
2260 BB Leidschendam

T 085 – 760 89 89

info@nederlandskrediet.nl