Klachten over geld lenen? Kifid start online klachtenloket

Publicatie: 27-07-2015


Klachten over geld lenen of andere financiële dienstverlening? Dan kunt u terecht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Dat is natuurlijk geen nieuws. Wat wel nieuw is, is dat u uw klacht over lenen nu ook online kunt indienen. Onlangs opende Kifid namelijk het online klachtenloket Mijn Kifid.

Online klacht indienen

Dankzij Mijn Kifid werkt een klacht over lenen indienen makkelijker, sneller en efficiënter, zowel voor u als voor het klachteninstituut. Uw klacht indienen doet u vanaf nu met behulp van een online klachtenformulier, dat u invult binnen een beschermde omgeving. Hier kunnen ook direct de benodigde stukken geüpload worden. U kunt de behandeling van uw klacht online volgen en eventuele aanvullende stukken kunnen eenvoudig toegevoegd worden aan uw dossier.

Indienen klacht over lenen

De nieuwe service van het online indienen van klachten sluit aan bij de Europese richtlijn voor alternatieve geschillen beslechting (ADR). Ook de rest van de website Kifid.nl is verbeterd. Met een sneltest kunnen consumenten nu bijvoorbeeld bekijken of hun klacht behandelbaar is bij Kifid. Het klachteninstituut hanteert namelijk nog altijd het uitgangspunt dat consumenten er eerst zelf uit moeten proberen te komen met de financiële dienstverlener. Als dit niet lukt, kan iemand een klacht indienen.

Klacht over geld lenen

Nederland Leent is aangesloten bij Kifid. Dat betekent dat mocht u een klacht hebben, wat wij natuurlijk te allen tijde proberen te voorkomen, u kunt terugvallen op de expertise van het klachteninstituut. Want ook dat is verantwoord geld lenen!

Onze voordelen

  • Scherpste vaste rente vanaf 6,6%
  • U leent met een vaste rente de gehele looptijd
  • U betaalt elke maand een vast bedrag
  • Extra aflossen is altijd boetevrij
  • Direct online geregeld
Offerte aanvragen

Heeft u nog vragen?

De meeste antwoorden op uw vragen kunt u vinden op onze veelgestelde vragen pagina. Wilt u graag uw mogelijkheden met één van onze specialisten doornemen? Neem dan per e-mail of telefoon contact met ons op. Ons team staat online 7 dagen per week klaar om uw vragen te beantwoorden.


  085 - 760 89 89  info@nederlandskrediet.nl

Team NKC

De gegevens in de overzichten op onze website zijn een indicatie. Wij gaan hierbij uit van het laagste rentetarief. Het uiteindelijke tarief is afhankelijk van je persoonlijke situatie. De totale kosten van de lening zijn afhankelijk van de rente, het leenbedrag, looptijd en de maandtermijn. Het jaarlijks kostenpercentage geeft de werkelijke kostprijs (rente) weer van het product. De minimale looptijd van een Persoonlijke Lening bedraagt 12 maanden, de maximale looptijd bedraagt 120 maanden. De minimale rente bedraagt 6,6%, de maximale wettelijke rente bedraagt 14%.

vb. De totale prijs van een Persoonlijke lening van € 2.500 bedraagt € 3.392 op basis van een looptijd van 120 maanden met een maandtermijn van € 28,27 en een rentetarief van 6,6%.